Перейти на главную страницу





главная страница | наши сотрудники | фотобанк | контакт
 



  Цели и задачи Центра  
  Текущий комментарий  
  Тема  
  Автор дня  
  Социология и политика  

  Аналитика  
  Социологические исследования  
  Публикации и интервью  
  Новости  


Янукович може скасувати депутатську недоторканність


03.02.11

На відкритті восьмої сесії Верховної Ради президент Віктор Янукович говорив про політику глибоких реформ, спрямованих на модернізацію країни. Виступ глави держави коментує директор Київського центру політичних досліджень та конфліктології Михайло Погребинський.

Віктор Янукович закликає реформувати політичну систему. Що під цим розуміти?

— Теперішня політична система президента влаштовує. Тому важко сказати, що він має на увазі. Україна потребує лише однієї політичної реформи — переходу до парламентської системи. Окрім того, потрібне конституційне забезпечення контролю суспільства над державою. Але цього президент не хоче і не планує.

Чому глава держави після року президентства заговорив про вихід з політичного протистояння?

— До цього його підштовхує ситуація в країні. Він на порозі пенсійної, комунальної та інших реформ. Це робив би кожен на його місці. Але проводити реформи, коли половина політичного класу протистоїть владі, вкрай складно. Довіра народу до влади невисока. Президент стурбований цим і розуміє, що протидія опозиції ускладнюватиме його діяльність. Йому зробити б кроки назустріч опозиції. Але на це він не наважується.

Чи зацікавлена опозиція в цьому?

— Опозиція мала би бути зацікавлена, але показує повну неготовність до компромісу. Навіть готується виступати проти реформ, які дійсно потрібні. Серед усіх різнорідних опозиційних сил я не бачу готових до якоїсь форми співпраці з владою.

Що має на увазі президент, вказуючи на необхідність створити конституційну асамблею?

— Це схоже на бутафорію, щоб надати процесу зміни Конституції демократичного вигляду. Ефективності від такого органу не буде. Провести обговорення змін можна і без асамблеї, якщо знайти точки співпраці з науковим середовищем, неурядовими організаціями, опозицією. Зараз такого нема.

Що має на увазі Янукович, прогнозуючи ”історичні”, ”доленосні” кроки у політичній реформі?

— Може йти мова про підготовку до таких важливих речей, як позбавлення депутатської недоторканності, чого суспільство вже давно вимагає. Янукович може це зробити. Уся проблема в деталях. Повністю позбавити депутатів імунітету — теж погано. Також, гадаю, йдеться про зміну виборчого законодавства. Чимало людей хочуть бачити, за кого вони голосують.

Але це не змінить суті теперішньої політичної конструкції, коли всі питання вирішуються в одному кабінеті — у президента.

Російський президент Дмитро Медведєв півтора року тому закликав модернізувати країну. Як відбувається цей процес і які висновки з цього може зробити Україна?

— Модернізація у Росії йде дуже важко, хоч у певних напрямках є успіхи. Україна ще більшою мірою потребує модернізації, бо значна частина підприємств залишилися на допотопному рівні виробництва. Насамперед це стосується металургійних і хімічних заводів. Треба модернізувати і легку промисловість, сільське господарство і багато чого. Впровадження будь-яких нових технологій для нас уже буде модернізацією. Тому поки що це загальні слова. Для того, щоб запустити такий процес, треба бачити суб’єкт, який робитиме це. Скажімо, теперішня податкова реформа не сприяє тому, щоб підняли голови малий і середній бізнес, а лише допомагає великому. Це помилка. Я не проти допомоги крупному бізнесу, але не за рахунок дрібного. Якщо ж провести модернізацію тільки на великих підприємствах, це не вирішить усіх наших економічних проблем.

Чому зараз Янукович заговорив про реформи? На нього вплинули зустрічі під час саміту у Давосі?

— Звичайно, є певні застереження від Заходу щодо проблем із демократією в Україні. Але Януковичу треба переконувати не лише Європу, а й українське суспільство, що він насправді проводить глибокі соціальні й політичні реформи. А весь спротив опозиції і балачки про утиски — тільки тому, що вона, мовляв, проти реформ.












Copyright © 2002-2012 Киевский центр политических исследований и конфликтологии
Copyright © 2002-2012 Центр эффективной политики

При использовании материалов сайта ссылка на источник обязательна.






bigmir)net TOP 100